سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آن چه که امروز بیش از همه در کشور ما مورد بحث و بررسی قرار گرفته است ، بحث گرانی هاست، خصوصا گرانی مرغ.شجره طیبه _ طیبه علیشجره طیبه _ طیبه علی
آن چه برایم جالب بوده صحبت ها و رفتار دیگران است که جایی برای اظهار نظر باقی نگذاشته است.
حرف های زیادی زده شده و انتقاد های فراوانی شده است و پیشنهاد های فراوان تری هم ...

اما آن چه امروز من می خواهم بگویم این است که از حق باید دفاع نمود ، کاری به مسائل سیاسی ندارم اما اقای محسن رضایی حرف هایت در مورد گرانی حقا و انصافا قابل قبول است ، اگر برای اولین بار صحبتی از شما به دلم نشسته باشد همین صحبت هایتان در برنامه ی دیروز امروز فردا است.

« الان فرق تحریم های اقتصادی با تحریم های دوران جنگ این است که آنجا جنگ اصلی جنگ نظامی بود و تحریم های اقتصادی برای تقویت آن جنگ نظامی بوده ولی الان جنگ اصلی در عرصه اقتصادی است و دلیلش هم آن است که رهبر انقلاب 4 سال پشت سر هم شعارهای سال را شعارهای اقتصادی تعیین کردند پس معلوم است که ایشان کاملا نگران بودند امروز می فهمیم که این نگرانی به حق بود ...»
« ... همه باید دست به دست هم بدهیم ما الان این طرز فکر را نداریم که دولت در یک جبهه است، مجلس در یک جبهه دیگر است، قوه قضائیه و فعالان سیاسی هم در جبهه دیگر هستند».

و اما می رویم سراغ صحبت های دیروز آیت الله مکارم شیرازی که واقعا به دل نشست :

« عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار می‌کنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست، بیشتر اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم می‌باشد.
من خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم،من بدون اینکه در این مسئله تحریم کنم، خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم، مردم هم می‌توانند با جمع و جور کردن اطراف کار در مقابله با گرانی سهیم باشند؛ البته دولت هم باید برای برطرف کردن گرانی‌ها کمر همت ببندد».

اما برایم جای سوال است که چرا سایت معظم له این قسمت از صحبت های ایشان را سانسور کرده است؟! مسائل داخلی کشورمان در اولویت است یا مسائل دیگر کشور ها؟!

به نظر خود من هم ، الان در شرایطی چون شرایط انقلاب هستیم و بزرگترین مشکلمان باز هم بی توجهی به صحبت های امام خامنه ای (حفظه الله) بوده است، نباید اجازه دهیم دچار جو زدگی ها و جنگ زدگی ها شویم ، عرصه عرصه ی جنگ نرم است؛ در زمینه ی فرهنگی ... اقتصادی و ... و ایران عزیزمان هم در این گردنه های پر پیچ و خم همچنان با صلابت پیش به سوی قله در حرکت است و تا رسیدن به اوج از حرکت باز نخواهد ایستاد.

کار شکنی ها باید ریشه کن شود چه در بین مسئولین و چه در بین خود مردم ، چرا باید مغازه دار ما که خودش از مردم است گران فوشی و یا کم فروشی کند؟ چرا دلالان که خود جزیی از مردم همین آب و خاکند باید ... ؟

اگر همه ی مردم آستانه ی صبر خود را کمی بالاتر ببرند و با بصیرت بیشتری به مسائل اطراف بنگرند حتما شرایط برای خودشان بهتر خواهد شد.

باید تلاش کنیم ، دست در دست هم ؛ که چشم اندازی جز برای موفقیت برایمان قابل تصور نیست.


یادداشت مرتبط:
می شود و می توانیم ...


نگاشته شده در دوشنبه 91/5/2ساعت 11:37 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

Design By : Pichak