سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زهرا شجاعی(رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات):
چند همسری و دولت نهم!!!
... دولت نهم در ابتدای دوران حرکت و فعالیت خود در حوزه زنان که در دوران اصلاحات به اوج شکوفایی خود رسیده بود(بر منکرش لعنت)!!! با تغییر نام مرکز امور مشارکت زنان به مرکز امور زنان و خانواده تصمیم و نگرش خود را برای بازگرداندن زنان از جامعه به خانه و محدود کردن مسئولیت آنان در رسیدگی به امور خانواده را به وضوح نشان می دهد!!!!!!!!!!! و ... .
بعد می گویند نگویید زنان...(حیف که خودم هم یه خانم هستم و گرنه...)!! آخه مثلا این زنان میخوان چه کار کنن تو جامعه؟ یا چه کار کردن در اوج شکوفاییشون؟؟؟ اینا همه درست که زن هم باید در جامعه فعالیت اجتماعی داشته باشه و به یک سری از کارها برسه اما نباید فراموش کنه که وظیفه اصلی اون یه چیزه دیگه است.
اگر به منابع اسلامی هم مراجعه کنیم به چیزی جز این نخواهیم رسید که در درجه ی اول خانه و خانواده و بعد کارهای دیگر.البته بعضی ها صحبت امام علی(ع) را در این مورد که در نامه ای به فرزندشون امام حسن(ع) عنوان کرده اند را به حساب شرایط و ... می گذارند اما باید قبول کنیم که دین اسلام بعد از حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) دین کاملی است و هرچه هم که پیامبر(ص) و ائمه ی بعد از ایشان فرموده اند و همچنین قرآن مسائلی است بسیار کامل و جامع که با گذشت سال ها هنوز تازگی دارند و روز به روز هم که علم پیشرفت می کند و دریچه هایش را برای بشر بیش از پیش می گشاید تازگی ها و حکمت های این سخنان بیشتر آشکار می شود.
وقتی امام علی(ع) می فرمایند:در امور سیاسی کشور از مشورت با زنان بپرهیز که رای آنان زود سست می شود و تصمیم آنان ناپایدار است یقینا حکمتی بس متعالی در این سخن نهفته است. و وقتی در روایاتمان داریم که زنان در نماز جمعه شرکت نکنند و بهتر آن است که در خانه به اعمالشان برسند نمونه ی حکمتش را بعد از هر نماز جمعه یا جماعت در حرم می بینیم که هر مادری گریان به سمتی می دود که بچه اش را پیدا کند!! و یا از پشت گوشی چیزی نمانده که بنده خدا به اصطلاح شوهر را قورت بدهد!!
وقتی امام علی(ع) در حکمت 102 نهج البلاغه روزگاری بس وصف ناشدنی را توصیف می کنند! و در آخر می گویند و آن زمانی است که حکومت با مشورت زنان و... اداره می گردد حتما در آن حکمتی است.
من نمی دانم این زنان کی به خودشان خواهند آمد و خواهند فهمید که بابا این قدر برایتان ارزش و احترام قائل شده اند که کاری که برتر از توانایی زن است به او وا مگذار که زن گل بهاری است و... خیلی موارد دیگر از این قبیل چرا باز خودتان را این قدر اذیت می کنید؟؟!!
توصیه ما این است که خانم های عزیز کمی تجدید نظر کنند در مواضعشان و قدر خود و خانواده ی خود را بیشتر بدانند و این نامه ی زیبای امام به فرزندش را حتما به طور کامل مطالعه کنند تا پی به موقعیت حساس خود در جامعه ببرند.نامه هم نامه ی 31/116نهج البلاغه است.


نگاشته شده در شنبه 88/3/2ساعت 2:33 عصر به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

Design By : Pichak