سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عالم محضر خداست!

خیلی وقت بود که قصد داشتم مطلبی در وبلاگ بنویسم حتی قبل از پست قبلی امّا نشد آن مطلب برداشتی بود ازقسمتی از کتاب «حماسه حسینی»استاد شهید مرتضی مطهری جلد اوّل .

می خواستم مشخصات حماسه های مقدس و ماندگار را ازدید استاد بنویسم و تفاوت انقلاب هایی که در گوشه وکنار دنیا رخ داده است با انقلاب حسینی و اینکه اگر ملت ها می خواهند که حماسه شان مقدّس و پایدار باشد چه باید بکنند؟ البته جواب واضح است برای پیروزی  جز الگو گیری ازحماسه ی مقدّس وجاودان عاشورا چاره ی دیگری نخواهند داشت حال هر ملّتی که می خواهد باشد. باشد که ملت ها خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند وراهشان را انتخاب کنند.

هنگام بر گشتن از امتحان،به دفتر مرجع عالی قدر جناب آقای مکارم شیرازی(مد ظله) رفتم.

بدون توجه به شلوغی اطراف رفتم طبقه بالا اتاق مربوط به امور فرهنگی مسئله را عنوان کردم گفتند بعد از جلسه!!! تازه فهمیدم که آقای مکارم(مدظله) پایین جلسه دارند برگشتم پایین کنار خانم ها نشستم . مشاوران استانداری های سراسر کشور واندیشه مطهری ها وآقایان طلاب علوم دینی از چند شهر مختلف کشور.خلاصه این جلسه به ما چه ارتباطی داشت نمی دانم !!! امّا فیض بردیم.

آقای مکارم(مدظله) در این جلسه مختصر امّا بسیار مفید صحبت کردند. البته من چون بی مقدمه و سرزده! رفته بودم با این دست مبارک سعی کردم یادداشت برداری هایی داشته باشم که حالا تصمیم دارم آن ها را برایتان بنویسم.

این ها که می نویسم متن سخنرانی نیست! دست کاری شده است! یعنی یاد داشت برداری هاست.

آغاز سخنرانی به سخنی از امام حسین(ع) مزین شد. نکته ی اول این سخن سفارش امام حسین(ع) به تقوی وثمراتش که از آن جمله داشتن زندگی آبادتر ورسیدن روزی از جایی که انتظارش را نداری .
وامّا سخنان آقای مکارم(مدظله) که فرمودند:
اگر تقوی باشد همه ی مشکلات حل می شود اگر تقوی باشد وانسان ها خود را در محضر خدا ببینند دیگر هیچ بی بند و باری در جامعه نخواهد بوداگر این رژیم های غاصب (اسراییل وحامیانش) تقوی داشتند چنین فجایعی را به بار نمی آوردند. اگر دقت کرده باشید در طول تاریخ همه ی جنگ های ما تحمیلی بوده است وما هیچ گاه آغاز گر جنگی نبوده ایم در زمان پیامبر(ص) وامام علی(ع) نیز همیشه این بزرگواران به اصحاب سفارش می کردند که شما جنگ را آغاز نکنید،آب های دشمنان را آلوده نکنید،درخت هایشان را قطع نکنیدو با زنان کودکان و پیر مردان کاری نداشته باشید،با غیر نظامی ها کاری نداشته باشید.

آن وقت شما ببینید الآن در فلسطین وغزّه چه دارند می کنند این رژیم غاصب وحامیانش خیلی راحت با یک حق رأی و یک حق« وتو»ی کشور امریکا آراء تمام کشور های جهان بی فایده می شود!
کسی که تقوی داشته باشد ظلم نمی کند. امام علی(ع) فرموده اند: این را قبول می کنم که شب ها روی تیغ ها بخوابم و روزها دست و پاهایم را در قل وزنجیر بکنند و در بازارهای شهر بگردانند امّا درآن دنیا ذره ای ظلم در کارنامه ی اعمالم نباشد! علی(ع) کسی بود که فرمود:به هیچ وجه حاضر نخواهد شد پوست جویی را از دهان مورچه بگیرد!

ما چه می گوییم؟ ما شیعه علی هستیم؟ شیعه اهل عمل است . با دعای کمیل خواندن ودعای سمات خواندن که نمی شود گفت شیعه! باید جا پای قدم های مبارک حضرت علی(ع) گذاشت . این را نمی توانیم ؟ لا اقل چشمه ای و پرتو یی از او که می توانیم باشیم.

امّا به هر حال الآن فرصت بسیار خوبی پیش آمده است برای تبلیغ وترویج اسلام . این تظاهرات ها که در نقاط مختلف جهان شاهدش هستیم فکر نکنید که نتیجه چیز هایی است که از رسانه های امریکا و.. پخش می شود، نه! این ها نتیجه تلاش رسانه های اسلامی وایرانی وتلوزیون های خارجی اسلامی وایرانی است که در این زمینه بسیار مؤفق بوده اند .

الآن یک حالت شوک در تمام مردم جهان ایجاد شده است ویک نفرت ریشه دار در دل های مردم جهان نسبت به اسراییل و حامیانش ایجاد شده واین نفرت عمومی پایدار خواهد ماند و از بین نخواهد رفت الآن رسانه ها چه در اینترنت چه رسانه های دیگر در تبلیغ و ترویج اسلام اثر گذار خواهند بود.

وامّا نکته ی دوّم سخن امام حسین(ع) :
وای بر کسانی که می ترسند از گناهان دیگران ومثلاً می گویند : وای بر آن ها چه عاقبتی در انتظارشان است. امّا گناهان خود را در امن وامان می بینند.
و در آخر  آقای مکارم شیرازی فرمودند که :
قرآن ، نهج البلاغه امیر مؤمنان علی(ع) ، مناجات های امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه و احادیث امام محمّد باقر(ع) و امام صادق(ع) فعلاً راه گشا و راه نجات بشریتند.

 

 


نگاشته شده در جمعه 87/10/27ساعت 1:16 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

Design By : Pichak