سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

هرچه فکر کردم چه بگویم از معلمان و اساتید عزیز چیزی به ذهنم نرسید برای همین بازهم از ائمه ی اطهار(ع) کمک گرفتم!

امام سجاد(ع): 

و حق کسی که تو را در علم راهبری نموده این است که او را بزرگ شماری و جایگاه نشستنش را سامان دهی و خوب به سخنانش گوش فرا دهی و رو به او داشته باشی و صدایت را بلندتر از صدای او نکنی و به کسی که از او پرسش می کند پاسخ نگویی تا خود او پاسخش را دهد و در مجلس او با کسی سخن نگویی و در نزد او غیبت هیچ کس را نکنی و اگر در نزد تو بدی اش را گویند از او دفاع کنی و عیب هایش را بپوشانی و فضیلت هایش را آشکار سازی و با دشمنان او نشست و برخاست نداشته باشی و با دوستدار او دشمنی نکنی.
پس اگر چنین کنی فرشتگان الهی به نفع تو گواهی دهند که تو خواهان دانشی و علم را به خاطر خدا آموخته ای نه به خاطر مردم.

                            (وسایل الشیعه؛جهاد با نفس؛شیخ حر عاملی)

آقای حسن زاده آملی نیز فرموده اند:
من هر چه توفیقات دارم از احترام به اساتیدم بوده است.


پس آگاه باشیم که چه جایگاه حساسی داریم و چه آسان می توانیم با برنامه های کاملی که ائمه(ع) پیش رویمان گذاشته اند راه سعادت و کمال را طی کنیم و به درجات انسانیت نزدیک تر شویم. ان شاءالله تعالی!


نگاشته شده در شنبه 88/2/12ساعت 2:12 عصر به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

تشخیص دوست و دشمن!

«اصد قاؤک ثلاثة و اعداؤک ثلاثة؛فاصدقاؤک:صدیقک،و صدیق صدیقک،و عدو عدوک.و اعداؤک:عدوک،و عدو صدیقک، و صدیق عدوک.
دوستان تو سه گروهند و دشمنان تو نیز سه دسته اند:اما دوستانت:دوست تو و دوست دوست تو، و دشمن دشمن تو است،و اما دشمنانت:پس دشمن تو،و دشمن دوست تو،و دوست دشمن تو است.
                                                      «نهج البلاغه،حکمت295»

این سخن نغز و زیبا و این حکمت والا که امیر مؤمنان علی(ع) بیان فرموده اند مقدمه ی بسیار خوبی است برای آغاز سخن!
البته اگر بخواهی سخن بگویی در این زمینه سخن بسیار است ولی به قول شاعر:«نامه این جا به بعد شطرنجی است...»یعنی یک سری از مسائل نگفتنی است یا اگر گفته نشود بهتر است.

و اما اصل مطلب این است که روی سخن ما با آقای میر حسین موسوی است که هم مسلمان هستند و هم شیعه الحمدلله و درجمهوری اسلامی ایران نیز که هستند.تا این جا را می دانستم اما نمی دانم که آیا نهج البلاغه را خوانده اند یا نه؟! ولی چه بد است که انسان دوست و دشمن خود را نشناسد!!
این چند وقت بحث ها بر سر این است که چرا فلان حزب از آقای میر حسین موسوی حمایت کرد و چرا جناب میر حسین با فلان سازمان دیدار کردو ... و هر دم هم که از این باغ تازه تری می رسد!!! در جواب این چرا ها باید گفت:«چو دانی و پرسی سوالت خطاست»! زیرا پر واضح است که جناب آقای میر حسین موسوی نتوانسته است دوستان و دشمنان خود را به خوبی تشخیص دهد!!!!!!!
اما من یقین دارم که ملت شریف و غیور ایران خیلی هوشیار تر از بعضی به اصطلاح سیاست مداران خود هستند و به خوبی دوست و دشمن خود را می شناسند و در واقع سیاست مداران اصلی همین مردم هستند.
با توجه به سخن امیر مؤمنان علی(ع) این مسئله بیشتر از این نیاز به توضیح ندارد فقط نیاز به تفکر دارد همین!
من که فکرهایم را کرده ام شما چطور؟؟؟

 


نگاشته شده در شنبه 88/2/5ساعت 12:10 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

یک روز با ایران!

این چند روز چقدر دلم گرفته بود!اصلا حال خوشی نداشتم!نمی دانم چرا!اما شاید درگیری های ذهنی باعث شده بود که دلم نیز... .
خبرها ضدو نقیض بود...خاتمی می آید...خاتمی نمی آید...خاتمی...خاتمی...وبالاخره خاتمی کنار کشید...وچه سرسنگین خودش حساب کار دستش آمد...
کروبی...میرحسین موسوی...حسن روحانی...و...و...و...وخیلی های دیگروجناب آقای دکتر محمود احمدی نژادکه مردانه آمد و مردانه ایستاد و مردانه خواهد ماند...
حزب اعتمادملی،حزب مشارکت،اصلاح طلبان،اصولگرایان و...تیترخبرهاو روزنامه ها اکثرا درگیر همین الفاظ تکراری و قابل پیش بینی است...!و از سویی دیگر خبرهای خوش هسته ای،تسلیم نه کاملا آشکار و به ظاهر اما صریح ابر قدرت های جهان در مقابل جمهوری اسلامی ایران،خبرهای خوش تسلیحاتی و نظامی و .....

کمی دلت خوش می شودکه ناگهان می رسی به صفحه ی آخر روزنامه ایران و تیتر:(جانبازان از فیلم اخراجی ها 2تجلیل کردند)

و سخنان مسعود ده نمکی که:«اخراجی ها برای ارتباط با نسل جدید است که باید با آنها زبان مشترکی پیدا کنیم تا ثابت شود هیچ گونه انقطاعی بین ما و نسل جدید بر سر آرمان ها،ارزش هاو افتخاراتی که شما جانبازان و آزادگان آفریده اید وجود ندارد و به اعتقاد من هیچ گونه انقطاعی بین ما و نسل جدید وجود ندارد و فقط مجال ابراز و فرصت بیان نسبت به این حماسه تا کنون به آنها داده نشده بود که فکر می کنم با اخراجی ها این فرصت ارتباط بین ما و نسل جدید به وجود آمد».

و ده نمکی همچنان ادامه داد:«امروز استقبال چند میلیونی از یک فیلم دفاع مقدس در هجو دشمن نشان می دهد که نقشه های دشمنان در تحریف تاریخ پر حماسه و فاصله انداختن بین مردم و ایثار گران نقش بر آب شده است».

آری!ده نمکی خاطر ها راهم نشانه گرفت و افزود:«به اعتقاد من این نکته باعث عصبانیت دشمن و همچنین عوامل داخلی آنها شده است به گونه ای که به هر طریق ممکن سعی در ضربه زدن به (اخراجی ها)را دارند».

آقای ده نمکی من یکی از همین نسل جدیدی ها هستم که ذکر خیرشان در صحبت های شما فراوان بود!ببخشید اما تکرار کلمه نسل جدید...در صحبت های شما مرا یاد تکرار کلمه ی خانم ها...در صحبت های بعضی هامی اندازد...!!! دست خودم نیست ذهن انسان است دیگر...
آقای ده نمکی من به هیچ وجه قصد موضع گیری ندارم و هیچ قصد و سوء قصد دیگری هم، من فقط به عنوان یک نسل جدید سوال هایی از شما دارم ،همین!
گفته ای من فکر می کنم... ،به اعتقاد من... ، دشمن... ، دشمنان ... ، و همچنین عوامل داخلی آنها... ، تحریف تاریخ پر حماسه... ، فاصله بین مردم و ایثار گران... ، نقشه ... و بالا خره صحبت از استقبال چند میلیونی ...
آقای ده نمکی!می شود این کلمات را برای من تعریف کنی ؟ می شود برایم تبیینشان کنی؟آری!می خواهم بدانم!می خواهم ببینم حال که در این فضا مجال پیدا شده ارتباطت با نسل جدید چه گونه است!فقط همین!

آقای ده نمکی!نداریم نان گندم !!اما شنیده ایم از مردم!که شبکه ی ... ماهواره اخراجی ها را پخش می کند!!!!!!!!!! آقای ده نمکی این سوال بزرگی است که حال این غربی ها یا شرقی های غربی جزء کدام دسته اند؟! دوستان؟ دشمنان؟ دشمن؟ یا عوامل داخلی اش؟؟؟

سیاست هیچ!؟حوادث گوناگون هیچ؟!اقتصاد هیچ!؟ولی من ، من نسل جدیدی روی فرهنگم و روی اعتقاداتم و روی افکارم و روی تاریخ پر حماسه ی کشور عزیزم ایران حساسم!!!
آقای ده نمکی من افتخارم این است که ایرانیم و...ولی من وقتی اسقبال بعضی ها را از اخراجی ها می بینم برای خودم متاسف می شوم و به حال همه ی موارد ذکر شده در بالا می گریم...!؟

آقای ده نمکی حتی صحبت از استقبال چند میلیونیت هم مرا یاد صحبت های همان خانم ها و...و بعضی ها می اندازد...درست دوازده سال پیش بود چه کف و سوتی برایش می زدند...بچه بودم اما نمی دانم چرا آن صحنه از ذهنم پاک نمی شود...

اما چرا می دانم ! چون نمی گذارند که پاک شود ! چون .......................................  .


نگاشته شده در یکشنبه 88/1/23ساعت 1:23 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

دوستی!

برای ما از دوستی بگو:
گفت:دوست تو کسی است که نیازهایت را برآورده می سازد.
اومزرعه ی توست که با محبت درآن کشت می کنی و با سپاس حاصل بر می داری.
او سفره ی تو و آتش اجاق توست.زیرا گرسنه به سوی او می روی و گرما می گیری.
                                     *           *           *
پس چون اندیشه خود را با تو در میان می گذارد از اندیشیدن«نه»در خیال خود واهمه مکن و از بیان«آری»دریغ مدار.
زیرا کوه گر چه بسیار نزدیک می نماید ولی بسیار دور است.
و هنگامی که خاموش است و سخنی نمی گوید،دلت را از شنیدن صدای قلبش باز مدار.
دوستی برای بیان اندیشه ها و خواهش هایی که دوستان را در شادی چیدن میوه های دوستی شریک می کند،نیازی به کلام و سخن ندارد.
و اگر از دوستت دور شدی غمگین مباش.
زیرا آنچه از همه بیشتر در او دوست می داری،شاید درغیبت او در چشم محبت تو روشن تر از هنگام حضورش باشد.
و در دوستی غرضی جز اضافه کردن محبت به عمق وجودتان نداشته باشید.
زیرا محبتی که جویای چیزی جز پرده برداشتن از خودش باشد،عشق نیست،بلکه دامی است که در دریای زندگی گسترده می شود و جز بیهودگی چیزی در آن نمی افتد.
بهترین چیزی که داری به دوستت بده.
و اگر باید که نشیب زندگی ات را بشناسد، بگذار که فرازش را نیز در یابد.
زیرا چگونه دوستی است که فقط برای گذراندن ساعت های معدودی نزد دوستش می شتابد؟
بی آلایش به سوی دوستی رو که روزها و شب هایت را زنده می کند.
زیرا او تنها برای آوردن نیازهایت است نه برای خالی و خشک کردن وجودت.
لیکن شادی و لذتی که تقسیم می شود بالاتر از شیرینی دوستی است.
زیرا دل سپیده دم اش را در شبنم های خرد می یابد و با آن زندگی می کند و از آن نیرو می گیرد.

«پیامبر،جبران خلیل جبران» 

 


نگاشته شده در جمعه 88/1/14ساعت 2:54 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

 

عید هم عید های قدیم!

راستش وقتی به بچگی های خودم فکر می کنم می بینم بیشتر از بچه های الان ذوق داشتیم برای دیدو بازدید اما الان وقتی یک مهمای آید بچه ها جلوی تلوزیون مشغول دیدن فیلم هستند روزها تکرار دیشب شب ها هم که خود فیلم!

حتی مهمان هایی که از راه دور آمده اند! واقعا برایم عجیب است که چه جاذبه ای دارند این فیلم های... .
نمی خواهم درمورد فیلم ها صحبت کنم ولی روی صحبتم با بچه های امروزیه و بعضی بزرگترها! که در مهمانی های بزرگ هم احترام بزرگترها را نگاه نمی دارند! بزرگترهایی که حالا سنشان بالاتر رفته و کم حوصله تر شده اند و جمع های گرم خانوادگی را بیشتر دوست دارند.

حتی خوردن ها! چقدر می چسبید! اما حالا یکی می ترسد چاق شود! یکی از زیاد شدن جوش های صورتش می ترسد! مردها هم اکثرا از خانم هایشان می ترسند!!
عیدی ها هم خدایی قدیما بهتر بود!!! درمورد عیدی ها هم چیزی نمی گویم خودتان قضاوت کنید!! اصلا مهمان هم مهمان های قدیم! چقدر برخوردها سرد شده! روبوسی که هیچ! دست دادن هاشان هم سر انگشتی شده! بابا ملت مسلمان مصافحه امری موکد در دینمان است! ما به کجا می رویم و راه که را می رویم نمی دانم واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


نگاشته شده در چهارشنبه 88/1/12ساعت 4:20 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

سلام دوستان گرامی!

عید بر همه مبارک باد ان شاءالله!

سال خوب و خوشی داشته باشید.

بهار اومد!سال تحویل شد!طبیعت نو شد!حالا این وسط دلا چطو شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

التماس دعا.

 


نگاشته شده در شنبه 88/1/1ساعت 2:52 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

<      1   2      
Design By : Pichak