سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خودی ها! نا خودی ها! و نخودی ها!!!

تکلیف دو گروه اول که مشخص است و به اندازه ی کافی هم در موردشان صحبت شده است می ماند گروه سوم موسوم به نخودی ها! اما لفظ نخودی از کجا آمده و به چه منظور استفاده می شود ؟ خواهم گفت.

این لفظ از بازی های کودکانه و البته گاهی بزرگسالانه! استخراج شده است! اما اینکه درمورد چه کسانی به کار می رود؟ این لفظ از آغاز دوره ی کودکی هایمان در مورد افرادی به کار می رفته که هم در بازی خودی ها به ایفای نقش می پردازند و هم نا خودی ها!

از آن جایی که ید بیضایی در سیاست داریم و از کیاست فراوانی هم برخورداریم به نتایجی در این زمینه(یعنی همان سیاست) و ارتباط آن با کیاست!! نه! ببخشید! لفظ نخودی رسیده ایم و چنین افرادی را در سیاست نیز یافته ایم! از این رو به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد.
البته منظور از موارد همان مورد است که دچار تغییرات زبانی شده!

اما آن مورد: آن مورد کسی نیست جز جناب آقای دکتر علی لاریجانی! بله همین رئیس مجلس خودمان را می گویم، همین نماینده محترم استان قم در مجلس، همین آقای لاریجانی که در شانزده سالگی که برای اولین بار مصمم به پای صندوق رای رفته بودم تا با رای خود مشتی بر دهان دشمنان جنایت کار بزنم!نام او را به تبعیت از خانواده در صندوق انداختم!

البته همان موقع هم مراتب اعتراض خود را به پیشگاه پدر رساندم که آخر این چه قانونی است چرا شانزده سال؟! من هنوز شناخت کافی ای از رجل سیاسی _ نظامی!! کشور ندارم و فقط به تبعیت از شما رای خود را در صندوق انداخته ام؟! اما خوب اسم پدر من علیرضا بود بنابر این نقشی در مسائل مهم مملکتی نمی توانست داشته باشد و این اعتراض به قوت خود باقی بود تا بعد که قانون عوض شد و ما ذوق زده شدیم!

به صراحت اعلام می کنم که یقینا نقطه ی سیاه کارنامه ی سیاسی ام همین یک رای ناآگاهانه ام خواهد بود!

این درویش مسلکی ظاهری(آنچه که ما می بینیم) چه بساطی است؟ من در مورد سبیل های مبارک مردان به مسائلی بر خورده ام در منابع اسلامی که یک ذره اش هم در مورد شما صدق نمی کند! کشکولی از اشعار دیگر چه دیوانی است؟!

برای صحبت ساده ی شما هنگام تحلیل همین جوری اش هم چندین دیوان کنار دستمان بود همیشه! فرهنگ انگلیسی به فارسی، عربسی به فارسی، و هر زبان دیگر به غیر از فارسی به فارسی! حال فرهنگ عارفان را هم باید به آن اضافه کنیم!

آقای لاریجانی هر که نداند خدا که می داند داری برای ریاست جمهوری دوره ی آینده خودت را آماده می کنی! اما اگر نمی دانی بدان که رمز موفقیت دکتر در این بود که خودش بود و خدای خودش و  باورها و اعتقاداتش. در همین دوره ی گذشته هم شما و هم جناب قالیباف کم خرج لباس ها و ژست ها و... تان کردید؟! پس چرا دکتر پیروز شد؟
آقایان برگردید به مواضع خودتان عاجزانه خواهش می کنم!

البته حرکت شجاعانه و مدیرانه و مدبرانه شما در برخورد با نماینده ی مخالف(کواکبیان) در تاریخ ثبت خواهد شد خیالتان راحت! فقط یک جمله که حالا شما هم سوء استفاده نکن! همین!

من اگر خدا و صاحب امرش و نایبشان در زمین را نداشتم به یقین برای خودم، دکتر، کشورم و مردم عزیزش متاسف می شدم!

 


نگاشته شده در شنبه 88/6/14ساعت 1:53 عصر به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

Design By : Pichak