سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تشخیص دوست و دشمن!

«اصد قاؤک ثلاثة و اعداؤک ثلاثة؛فاصدقاؤک:صدیقک،و صدیق صدیقک،و عدو عدوک.و اعداؤک:عدوک،و عدو صدیقک، و صدیق عدوک.
دوستان تو سه گروهند و دشمنان تو نیز سه دسته اند:اما دوستانت:دوست تو و دوست دوست تو، و دشمن دشمن تو است،و اما دشمنانت:پس دشمن تو،و دشمن دوست تو،و دوست دشمن تو است.
                                                      «نهج البلاغه،حکمت295»

این سخن نغز و زیبا و این حکمت والا که امیر مؤمنان علی(ع) بیان فرموده اند مقدمه ی بسیار خوبی است برای آغاز سخن!
البته اگر بخواهی سخن بگویی در این زمینه سخن بسیار است ولی به قول شاعر:«نامه این جا به بعد شطرنجی است...»یعنی یک سری از مسائل نگفتنی است یا اگر گفته نشود بهتر است.

و اما اصل مطلب این است که روی سخن ما با آقای میر حسین موسوی است که هم مسلمان هستند و هم شیعه الحمدلله و درجمهوری اسلامی ایران نیز که هستند.تا این جا را می دانستم اما نمی دانم که آیا نهج البلاغه را خوانده اند یا نه؟! ولی چه بد است که انسان دوست و دشمن خود را نشناسد!!
این چند وقت بحث ها بر سر این است که چرا فلان حزب از آقای میر حسین موسوی حمایت کرد و چرا جناب میر حسین با فلان سازمان دیدار کردو ... و هر دم هم که از این باغ تازه تری می رسد!!! در جواب این چرا ها باید گفت:«چو دانی و پرسی سوالت خطاست»! زیرا پر واضح است که جناب آقای میر حسین موسوی نتوانسته است دوستان و دشمنان خود را به خوبی تشخیص دهد!!!!!!!
اما من یقین دارم که ملت شریف و غیور ایران خیلی هوشیار تر از بعضی به اصطلاح سیاست مداران خود هستند و به خوبی دوست و دشمن خود را می شناسند و در واقع سیاست مداران اصلی همین مردم هستند.
با توجه به سخن امیر مؤمنان علی(ع) این مسئله بیشتر از این نیاز به توضیح ندارد فقط نیاز به تفکر دارد همین!
من که فکرهایم را کرده ام شما چطور؟؟؟

 


نگاشته شده در شنبه 88/2/5ساعت 12:10 صبح به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

Design By : Pichak