سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشایی و مواضع دوستان و دشمنان!

این روزها بحث انتصاب جناب آقای مشایی به معاون اولی ریاست جمهوری عزیزمان جناب آقای احمدی نژاد تبدیل به بحث داغی شده بود و بعد هم که انتشار نامه ی رهبری عزیز به داغ تر شدن این موضوع کمک کرد.

اما چه کسانی این موضوع را داغ کرده بودند؟ این افراد را می شود به دو دسته تقسیم کرد یکی دشمنان و معاندان و دیگری دوستان دلسوز رئیس جمهور محبوب و مردمیمان.
و اما حرف ما:
حرف ما این است که اولا ان شاءالله این طور خواهد بود که جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد از فرمان رهبر اطاعت خواهند کرد.

و دوما اینکه جناب دکتر احمدی نژاد خیلی بهتر از ما آقای مشایی را می شناسند مشکل آقای مشایی صحبت هایی بود که کرده بودند و رهبر هم همان زمان فرمودند که حرف غلطی زده شد اما جایی ندیدیم و نشنیدیم که کسی یا خود رهبر گفته باشند که آقای مشایی آدم بدی هستند و صلاحیت ندارند!

در متن کنونی نامه ی ایشان نیز خطاب به رئیس جمهور آنچه ذکر شده این است که:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است.

لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.

سیدعلی خامنه‌ای

27/4/88

آیا نکته ای مبنی بر اینکه ایشان آدم خوبی نیستند آمده؟ متاسفانه این روزها حساسیت روی ایشان بسیار بسیار زیاد شده بود و هر کس هر چه دلش می خواست می گفت( در این جا ذکر این نکته را لازم می دانم که بگویم بنده هیچ نسبتی با جناب آقای مشایی ندارم چون در غیر این صورت با رئیس جمهور هم نسبتی پیدا می کردم)!

حرف اول و آخر من این بود که روی موضوعی که دشمنان با آن قصد زیر سوال بردن رای من و شما را داشتند نباید  این قدر حساسیت به خرج می دادیم!

و البته اینکه این گونه بر کنار شدن ایشان راه را برای هر گونه اعتراضی از طرف دوستان دیگر دکتر می بندد و بهتر است.

و در آخر باید اعلام کنم که من نیز مانند دیگر دوستان عزیز به هیچ وجه با حضور جناب آقای مشایی در کابینه دکتر احمدی نژاد موافق نبوده و نخواهم بود.

این هم متن استعفای جناب آقای مشایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری:

اسفندیار رحیم مشایی شب گذشته به دنبال انتشار نامه رهبر معظم انقلاب ،در نامه ای به دکتر احمدی نژاد کناره گیری خود را از این مسوولیت اعلام کرد.
متن نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و دعای توفیق
در پی صدور نامه مقام عظمای ولایت که امشب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد کناره گیری خود از مسوولیت معاون اول رییس جمهوری را به استحضار می رساند.
پیشتر نیز که ملاحظه فشارها به آنجناب – که بویژه با توجه به مسوولیت های سنگین اداره کشور – بر حقیر بسیار دشوار بود، درخواست واگذاری این مسوولیت را از حضرتعالی داشتم. در هر حال با قلبی مالامال از عشق به ایران عزیز و نظام – جمهوری اسلامی، ضمن آرزوی پیروزی های بیشتر و بزرگتر برای ملت شریف ایران، خود را همواره سرباز دولت مردمی ، عدالت جو و مهرورز جنابعالی و نظام  ولایی دانسته و در مسیر اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و خدمتی دریغ نخواهم کرد.
با احترام فراوان
اسفندیار رحیم مشایی
88.05.2

رئیس جمهور عزیز! ما امتحانمان را در این انتخابات پس دادیم و الحمدلله سر بلند بیرون آمدیم منتظر امتحان پس دادن شما هم هستیم!

التماس دعا.

آنچه برای من بسیار عجیب و درد آور است اینکه چرا در زمانی که جامعه واقعا در موقعیت حساسی به سر می برد و لازم بود حمایت صریح از ولایت فقیه این حمایت را در شان موقعیتشان نمی دانستند و مردم را به خویشتن داری و آرامش دعوت می کردند! اما امروز ... .( من بی تجربه و کم سن و سال هستم قبول راهنمایی ام کنید هر چه قدر با خودم کلنجار نمی روم دلیل این رفتارها را نمی فهمم)! یکی به داد ما برسد!

ای مولا و صاحب ما هنوز زمان آن نرسیده است که بیایی؟!

این هم از متن نامه ی رئیس جمهور عزیزمان:

رییس جمهور در نامه ای به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب از اجرای دستور ایشان مبنی بر کناره گیری رحیم مشایی خبر داد.
متن نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
محضر حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی
رهبر معظم انقلاب اسلامی
سلام علیکم
ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88.5.2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد . ایام عزت مستدام

محمود احمدی نژاد


نگاشته شده در شنبه 88/5/3ساعت 1:3 عصر به قلم طیبــــــه علـــــی حدیث عشق ( ) |

Design By : Pichak